A tervezett program:

1. nap: Budapest - Bangkok
Utazás Budapest - Bangkok

2. nap: Bangkok
Érkezés az Bangkokba helyi idő szerint a reggeli órákban, majd helyi közlekedési eszközökkel a szállás felkeresése, a nap hátralevő részében szabadprogram, városnézés.

3. nap: Bangkok - Siem Reap (Angkor, Kambodzsa)
Hajnalban búcsút veszünk Bangkoktól és menetrendszerinti vonatra majd távolsági buszra szállunk, amellyel lényegében az egész nap folyamán utazunk Siem Reap - "Angkor kapuja" felé. Késő este érkezünk meg szállásunkra. Utunk fárasztó és szó szerint rázós lesz, a határon történő átkelés folyamán többször is közlekedési eszközt váltunk, de mindezért cserébe feledhetetlen utazási élményekkel leszünk gazdagabbak.

4-5-6. nap: Angkor
Reggel, miután mindenki kipihente magát, kerékpárokat bérelünk és megkezdjük Angkor, az őserdei város felfedezését.
A hajdani kultúrális központ és a khmer uralkodók nagyságát őrző - mára már - romváros, a világ egyik legnagyobb régészeti lelőhelye, több mint 100 hajdan épült templommal büszkélkedhet. IX-XIII. században épült templomainak érdekessége,hogy a várost a XV. század körül lakói elhagyták, és azóta az itt található óriási fák gyökerei szinte "bekebelezték" az épületek maradványait. A trópusi vegetáció által benőtt és elrejtett együttest csak a 19. század végén fedezte fel és tárta a világ elé egy francia természettudós, Henri Mouhot. Jelenleg az Unesco Világörökség listáján szereplő történelmi helyek egyike, a világ 6. "csodája".
Ez a három nap lényegében szabadprogram keretében zajlik, ki-ki a saját tempójában és érdeklődési köréhez kapcsolódva bóklászhat a hangulatosabbnál hangulatosabb templomok között, hogy aztán majd esténként Siem Reap egyik hangulatos utcájának bárjaiban, a járdára kirakott bambusz fotelekben, egy pohár igazi hideg kambodzsai sör mellett mesélhessük egymásnak felfedezéseinket.

7. nap: Siem Reap - Vientienne
Ez a nap a továbbutazásé! Célunk Vientienne, Laosz fővárosa. Hajnalban pick-up iránytaxikra szállunk, és velük zötyögünk el a Kambodzsa északi részén található Thai határig. A határ túloldalán - már ismét thaiföldi területen - többször is buszt váltva éjfél körülre jutunk el a Thai-laoszi határra, ahol ismét át kell esnünk a szükséges papírkitöltögetésen.

8. nap: Vientienne
Hajnal körül érkezünk meg a sok Magyarországon tanult - és magyarul tökéletesen beszélő - laoszi által lakott településre, Vientienne-be, és foglaljuk el szállásunkat. Hosszú és fárasztó utazás áll mögöttünk, ezért a napot pihenéssel szabadprogram keretében töltjük. Javasoljuk a Mekong partján található város rendkivül hangulatos és különleges ételekkel szolgáló éttermeit. Az itt kapható sült mekongi békacomb például versenyre tudna kelni a világ bármely más pontján elkészített hasonló fogással.

9. nap: Vientienne - Van Vieng
Reggel találkozunk, és belefogunk utunk egyik legkalandosabb részébe:
A cél Van Vieng - a hátizsákos felfedezők és a trópusi karsztbarlangok mekkája, ahova Laosz híres tömegközlekedési eszközével a "Chiken Bus"-al jutunk el. A körülbelül 150 km-es utat közel 6 óra (!!!) alatt győzzük le. A széksorok mellett a plafonig felhalmozott rizseszsákok között megtett, és a rizsföldeken legelésző vizi-bivalyok látványától övezett út, kompromisszumok nélkül realizálja bennünk a tényt: ez az, amit igazándiból úgy hívnak: Indokína...:)

10-11-12. nap: Van Vieng
Van Vieng szigetet jelent a sok utazással járó túránk folyamában. Itt három napon át mindenki ismét átadhatja magát egyedi kényének-kedvének. A lehetőségek tárháza széles:
Egyik nagyszerű opció a barlangászat. A Van Vieng körül található barlangrendszer egyedülálló egész Dél-Kelet-Ázsiában, és büszkén megállná a helyét a világ bármely más, hires, barlangokkal sűrűn "benőtt" területén. Bérelt kerékpárral, vagy robogóval van esélyünk olyan helyekre is eljutni, ahol igazán felfedezőnek érezhetjük magunkat. A dzsungelben található barlangok nagy része - tekintve, hogy a találgatások szerint mind a mai napig összesen maximum 20%-uk van feltérképezve egyáltalán - teljesen kiépitetlen. Bejutni a barlangok bejáratánál ücsörgő és pár kip-ért barlangi vezetőnek beálló helyi fiatal fiúkkal lehet.
Másik opció a tubingolás. Ez konkrétan a falu határában - valamint azon keresztül - csörgedező folyón, traktorbelsővel történő csordogálást jelent. A mindössze 4 dollárért egész napra bérelhető gumival a helyi taxisok elvisznek a falu fölé, ahol aztán vizre lehet szállni és lassan lassan visszacsorogni a faluba.
A "túra lényege" az útközben található parti bárokban vásárolható és a faluba történő esti leérésig számolatlan mennyiségben elfogyasztásra kerülő 7 deciliteres Beer Lao, és az ezzel együtt járó relaxált állapot, a napfény, a langyos víz, a többi hátizsákos utazóval ideig-óráig összeakaszkodva történő közös csordogálás és ismerkedés élménye.....
Szállásunk végig a három éjszaka alatt Van Vieng egyik hátizsákos szállójában lesz.

13. nap: Van Vieng - Luan Prabang
Ezen a napon Van-Vieng-ben ismét chicken bus-ra szállunk és egy újabb többórás "hajmeresztő" utazás után érkezünk meg Luan Prabang-ba, Észak-Laosz tartományi székhelyére, a buddhista szerzetesek fővárosába.
Szállásunk elfoglalása után a nap hátralevő részét szabadprogram keretében tölthetjük. Érdemes ellátogatni a település közepén található éjszakai piacra, valamint a Mekong partján található hangulatos bárok egyikébe.

14-15. nap: Luan Prabang
Ez a két nap ismét a "nyaralásé".
Több attrakcióval is rendelkezik a környék, érdemes minél többet szemügyre venni közülük.
Egyik ilyen program lehet a kolostorok meglátogatása és a szerzetesek életébe való bekukkantás. Aki megnézi a galériában található képeket, már előre tudja, mire utalunk. Feledhetetlen élmény figyelemmel kisérni ezeknek a puritánul élő embereknek egy napját, amint szertartásaikat végzik, vagy éppen pihennek, olvasnak, mosnak vagy bármi olyan tevékenységet csinálnak, amelyet egy normál hétköznapi ember is nap mint nap végez. Viszont hihetetlen a mindeközben belőlük áradó béke és nyugalom, szinte átragad az emberre.
Másik lehetőség a településtől körülbelül 20km-re található gyönyörű és szinte teljességgel kiépítetlen lépcsős vízesés rendszer és a hozzájuk tartozó természetes, köztes zöld vizű medencék látványa. Fürdeni, úszni ezekben a szemet gyönyörködtető medencékben lehet, sőt ajánlott is!! Aki pedig úgy érzi, a fürdés mellett tenne egy rövid sétát is, a környék ösvényei közül bármelyikkel próbálkozhat. A közelben található még egy kisebb vadaspark is, ahol kihalófélben lévő indokinai-tigrisek és medvék utolsó példányait láthatjuk.

16. nap: Luan Prabang - Pak-Beng
Hajóra szállunk: Irány a Thaiföldi határ de nem akárhogy! Két napos utazásunk a Mekongon a helyiek kedvenc vízibuszával a Slow-boat-al, szintén feledhetetlen élmény. Útközben testközelből nyerhetünk bepillantást ennek a világ szeme elől rejtett kultúrának a mindennapjaiból. A parton a helyiek aranyat mosnak vagy éppen speciális eszközeikkel halásznak. Körben a táj is pazar: csipkézett sziklaszirtek, körülöttük a sűrű dzsungellel, és mi pedig az ezen a képen átkanyargó híres-hírhedt Mekongon hajózunk. Ismét egy, az unokáknak majd később méltán mesélhető, semmi máshoz nem fogható élmény!
Szállásunk éjszakára útközben, egy Pak-Beng nevű, az esőerdő és a folyó határára épült piciny település puritán szállójában lesz. Pak-Beng egyébként a híres "Aranyháromszög" déli csücske.

17.nap Pak-Beng - Hauax Yhay
A vízibusszal történő utazás második felvonása. Este érkezünk meg a laoszi-thai határra, ahol az éjszakát töltjük..

18. nap: Hauax Yhay - Bangkok
Reggel átkelünk a határon, majd távolsági buszra szállunk és elindulunk Bangkok felé. Az éjszakát a buszon töltjük, ahol sorra érnek bennünket a meglepetések: a laoszi chicken bus után megnyugvással tölti el a legkeményebb utazót is, ha még itthoni viszonyok között is luxusbusznak számító járművel utazhat a világnak ezen az eldugott pontján, és azon még enni is kap! A busz videóján menő karaoke parti a buszon körbejáró mikrofonnal(!) pedig már csak a ráadás...:)

19. nap: Bangkok
A hajnali órákban érkezünk meg Bangkokba, ahol már jól ismert szállásunk felé vesszük az irányt. Egy kis pihenő után rövid városnézésre indulunk. Gyalogosan, valamint gyorsmozgású vízibusszal (Chao Phraya folyó) vágunk bele Bangkok leghíresebb műemlékeinek felkutatásába. Meglátogatjuk két legszebb buddhista templomát, az indiai istennőről elnevezett 82 méter magas, khmer stílusban épült Wat Arun-t, valamint a hagyományos thai masszás megőrzését és oktatását feladatának érző Wat Pho-t, mely egyben a főváros legrégebbi szentélye. Az utóbbiban található Thaiföld legnagyobb - aranyból készült - fekvő Buddha szobra is. A továbbiakban sétálhatunk az óvárosban, látogatást tehetünk az újabb és újabb érdekességeket tartogató kínai negyedben, vagy ellátogathatunk a világhírű "úszó piacra". Meglátogathatunk néhány buddhista templomot, esetleg felkereshetjük a Silom Road mentén elhelyezkedő felhőkarcolókat is, kinek mi tetszik. Ha idődet inkább vásárlással szeretnéd tölteni, érdemes közvetlenül szálláshelyünk környékén körülnézned, mert a Khao San Road-nál erre jobb helyet keresve sem találhatnál!

20. nap Bangkok - Budapest
Reggel indulás Bangkokból, érkezés Ferihegyre itthoni idő szerint az esti órákban.

A program kis mértékű változtatásának jogát fenntartjuk.